stripes-boven

Veelgestelde vragen

Top 5 veelgestelde vragen

Met de revolutionaire BLADE biertap kun je tegenwoordig altijd en overal een heerlijk kwalitatief tapbiertje serveren aan je klanten, gasten, collega’s of vrienden. Omdat iedereen nog meer geniet van een vers tapbiertje, levert de BLADE altijd een betere beleving dan bier uit flesjes of blikjes. En dat maakt BLADE ook tot een welkome aanvulling op je bestaande aanbod. BLADE is eenvoudig te installeren en makkelijk in gebruik. Alles wat je nodig hebt, is een stopcontact. Ook het vervangen van een fustje is een fluitje van een cent.
Met BLADE creëer je een tapbierbeleving op plekken waar dat voorheen niet mogelijk was. BLADE kan worden aangeschaft tegen aanzienlijk lagere kosten dan andere professionele tapsystemen, behoeft weinig onderhoud en brengt geen installatiekosten met zich mee.
Eigenlijk voor iedereen die de kwaliteit van tapbier t.o.v. bier uit flesjes of blikjes kan waarderen. Dus bijvoorbeeld voor alle zakelijke gebruikers die weleens bier kopen maar geen tapinstallatie hebben. Maar ook voor horecazaken die hun tapinstallatie willen vereenvoudigen of uitbreiden, sportclubs, borrels bij bedrijven, cateraars, dagzaken en lunchrooms. Je kan het zo gek niet bedenken, BLADE past overal!
Op deze website of als je al klant bent bij HEINEKEN via uw accountmanager.
De BLADE is verrassend compact en dat maakt het ook zo’n aantrekkelijk product. De afmetingen inclusief afschuimblad zijn: 590 x 290 x 471 mm (h x b x d). Simpelweg: als er een tijdschrift past, past er een BLADE!

BLADE informatie

Met de revolutionaire BLADE biertap kun je tegenwoordig altijd en overal een heerlijk kwalitatief tapbiertje serveren aan je klanten, gasten, collega’s of vrienden. Omdat iedereen nog meer geniet van een vers tapbiertje, levert de BLADE altijd een betere beleving dan bier uit flesjes of blikjes. En dat maakt BLADE ook tot een welkome aanvulling op je bestaande aanbod. BLADE is eenvoudig te installeren en makkelijk in gebruik. Alles wat je nodig hebt, is een stopcontact. Ook het vervangen van een fustje is een fluitje van een cent.
Met BLADE creëer je een tapbierbeleving op plekken waar dat voorheen niet mogelijk was. BLADE kan worden aangeschaft tegen aanzienlijk lagere kosten dan andere professionele tapsystemen, behoeft weinig onderhoud en brengt geen installatiekosten met zich mee.
Eigenlijk voor iedereen die de kwaliteit van tapbier t.o.v. bier uit flesjes of blikjes kan waarderen. Dus bijvoorbeeld voor alle zakelijke gebruikers die weleens bier kopen maar geen tapinstallatie hebben. Maar ook voor horecazaken die hun tapinstallatie willen vereenvoudigen of uitbreiden, sportclubs, borrels bij bedrijven, cateraars, dagzaken en lunchrooms. Je kan het zo gek niet bedenken, BLADE past overal!
Op deze website of als je al klant bent bij HEINEKEN via uw accountmanager.
De BLADE is verrassend compact en dat maakt het ook zo’n aantrekkelijk product. De afmetingen inclusief afschuimblad zijn: 590 x 290 x 471 mm (h x b x d). Simpelweg: als er een tijdschrift past, past er een BLADE!
De BLADE weegt 17,6 kg (26 kg inclusief een fust). Dit maakt de BLADE ook redelijk mobiel, het is dus goed mogelijk om deze professionele biertap op verschillende plekken neer te zetten afhankelijk van het seizoen, evenement of de gelegenheid.
BLADE werkt niet op batterijen. Het is een elektrisch apparaat dat werkt op de normale netspanning van 230 volt. Je sluit BLADE aan met de bijgeleverde 2 meter lange kabel.
We adviseren om alleen de stekker uit het stopcontact te halen als er geen fust geplaatst is. Als er een fust geplaatst is, dient deze gekoeld te blijven worden. Het koelelement van een BLADE werkt alleen wanneer er een BLADE op elektriciteit is aangesloten.
De energieconsumptie is ongeveer 0,8 kWh per dag. Dit is vergelijkbaar met een 35 Watt lamp. Gemiddeld genomen kost dit € 4 per maand aan elektriciteit.
De temperatuurmeter op de voorkant van het apparaat heeft een sensor om de temperatuur van het fust te meten. De optimale temperatuur om te tappen is wanneer de wijzer helemaal beneden wijst. NB: Koel fusten altijd 16 uur van tevoren, en plaats alleen fusten van 3-4 ⁰C.
Nee dit is niet mogelijk. Het apparaat koelt automatisch tot 2 °C, dit is de optimale temperatuur voor een heerlijk biertje.
Nee dit hoort zo. De BLADE koelt het fust automatisch als de temperatuur oploopt. Je hoort de ventilator achterin het koelsysteem wanneer de BLADE aan het koelen is.
Nee dit hoort zo. Je hoort de luchtpomp/compressor in het apparaat tijdens het tappen. Na het tappen blijft de pomp werken totdat de juiste druk is bereikt. Dit kan een paar seconden duren.
Haal de stekker uit het stopcontact voor het schoonmaken van de binnen- en buitenkant met een zachte doek. Gebruik een vochtige doek om de koepel en buitenkant schoon te maken en een droge doek voor het koelelement aan de binnenkant van de BLADE. BLADE kan niet worden ondergedompeld in water. Agressieve schoonmaakmiddelen kunnen schade toebrengen aan het apparaat. Maak het lekblad schoon met warm water en zeep.
De gebruiksaanwijzing is meegeleverd met het apparaat. Bij verlies is hier een Quick start guide te dowloaden en hier de volledige handleiding.
De BLADE kost los €399.
Klik hier voor de quick start guide en hier voor de video’s met voorbeelden.

Fusten

Ieder fust bevat 8 liter bier. Hier kunt u ongeveer 30 biertjes in glazen van 25cl uit tappen. Er zit ongeveer 2 glazen aan bierschuim in het fust.
BLADE fusten kan je via deze website online bestellen. Op werkdagen voor 22:00 besteld worden ze de volgende dag bezorgd. Voor HEINEKEN klanten bieden we extra mogelijkheden: - via de HEINEKEN groothandel website www.heinekenhoreca.nl - via uw accountmanager van HEINEKEN - via HEINEKEN Telesales op telefoonnummer 088-4343143.
Nee, de fusten zijn vooralsnog alleen via bovengenoemde kanalen beschikbaar. We zijn aan het onderzoeken of BLADE fusten in de toekomst in de schappen van groothandels kunnen krijgen. Als het zover is zullen we alle bestaande klanten hiervan op de hoogte stellen.
Bekijk hier de instructievideo’s. Vergeet vooral niet de drukknop bovenop het fust goed in te drukken voordat je het fust plaatst.
Op dit moment zijn Heineken, Heineken 0.0, Affligem blond en Brand IPA verkrijgbaar voor BLADE. Houd de website in de gaten voor nieuwe producten of schrijf je in voor de nieuwsbrief aan de onderkant van deze pagina.
Elk fust wordt geleverd in een doos. De afmetingen van de doos zijn: 209 x 215 x 381,5 mm.
Een BLADE 8 liter fust weegt 8,4 kilo.
Bewaar de fusten op een plaats waarbij de temperatuur niet boven de 25 graden komt of onder het vriespunt zakt. Als fusten op kamertemperatuur bewaard worden moeten ze minimaal 16 uur voor gebruik gekoeld worden tot 4 ⁰C.
Nee. Het fust mag niet onder het vriespunt komen. Dit kan schade aan de verpakking veroorzaken en zorgen voor het lekken van bier. Het bier is niet langer bruikbaar als het bevroren is (geweest).
Het koelen van een fust vanaf kamertemperatuur tot 4 ⁰C duurt ongeveer 16 uur. Als het BLADE-fust niet voorgekoeld is, maar wel in de BLADE geplaatst is, kan het eerste koude bier getapt worden na 3 of 4 uur. Hierna kan ieder uur 1 liter bier getapt worden. Als het fust wel voorgekoeld is tot 4 ⁰C, kun je vrijwel direct na het plaatsen van het fust starten met tappen.
Het fust kan losgekoppeld en uitgenomen worden voordat het leeg is, maar is dan niet meer geschikt voor consumptie. Een open fust dient in de BLADE te blijven omdat dit zorgt voor de juiste druk en temperatuur. Een open fust blijft, mits gekoeld, 30 dagen vers.
Nee, het fust is specifiek ontworpen voor BLADE. Het bier in het fust moet onder gecontroleerde druk bewaard worden, anders zal het niet de kwaliteit hebben die verwacht mag worden. Het doorboren van een fust is alleen toegestaan wanneer het fust leeg is, en losgekoppeld is van het apparaat.
Nee, het 8 liter fust is specifiek ontworpen voor BLADE.
De fusten zijn stevig maar ze kunnen lekken bij bevriezing of doorboring. Als u een lekkend fust heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice: 088-3853413 of service@blade.nl. Komt er bier uit het slangetje als het fust nog niet in het apparaat zit of wanneer de taphendel niet op de tapstand staat? Trek dan de twee uiteinden van het slangetje uit elkaar om het lekken te stoppen.
Afhankelijk van de afvalregeling in jouw gemeente dien je de fusten ofwel bij het reguliere afval te deponeren ofwel bij het plastic afval te recyclen. Het BLADE fust is gemaakt van PET-materiaal wat geschikt is voor recycling. BLADE betaalt daarnaast een vergoeding aan het Afvalfonds die wordt gebruikt voor algemene verbetering van recycling van verpakkingen en het bestrijden van zwerfafval.
De prijs van een 8 liter Heineken fust is €19,99. Heineken 0.0 €21,99. Brand IPA €26,99. Affligem Blond €27,99.
Als u het fust ontvangt is deze nog minimaal 2 maanden houdbaar, na aansluiting blijft het fust 30 dagen vers.

Webshop

Dat is mogelijk, maar we benadrukken dat de BLADE en 8 liter fusten zijn ontworpen en bedoeld voor professioneel gebruik en de zakelijke markt.
Bij het inlogscherm staat ook een “wachtwoord vergeten” knop, volg hier de instructies om het wachtwoord te resetten. Uw gebruikersnaam is het e-mailadres dat u heeft ingevoerd bij registratie.
Check of het goede e-mailadres gebruikt wordt. Er kan een nieuw wachtwoord aangevraagd worden via de wachtwoord vergeten knop.
Dit kan uitgezet worden in het “mijn account” gedeelte op de website. Hiervoor moet u wel inloggen. Klik op het icoontje rechtsboven in het scherm. U kunt u ook uitschrijven via de link in de e-mail die u heeft ontvangen na registratie of inschrijving.
Dit kan in het “mijn account” gedeelte van de website als u bent ingelogd.
Je kunt je bestelling betalen met iDeal, creditcard of bankoverschrijving. Als je kiest voor later betalen ontvang je een betaallink per email en kunt deze dan binnen 7 dagen na het plaatsen van de bestelling zelf of door iemand anders via iDeal laten voldoen. Nadat wij het geld hebben ontvangen, zullen wij de bestelling leveren.
Er is geen minimale bestelwaarde, wel betaal je voor bestellingen onder de € 75 excl. BTW € 4,95 verzendkosten.
Nee, we slaan van mensen die bij ons bestellen geen betalingsinformatie op.
We gebruiken een veilige externe betalingsprovider om ervoor te zorgen dat uw betaling op een veilige manier wordt verwerkt.
Controleer of de informatie die je hebt ingevoerd, fouten bevat en probeer het opnieuw of probeer een andere betaalmethode. Als je hulp nodig hebt, kunt je contact opnemen met de BLADE klantenservice op 088 - 3853 413 of via service@blade.nl.

Bezorging en Overige vragen

Bestellingen die op werkdagen voor 22:00 uur binnen komen worden dezelfde dag nog verwerkt en de volgende dag door PostNL aangeboden, bestellingen die na vrijdag 22:00 uur worden ontvangen leveren we op dinsdag.
Nee, wij hebben geen zelfde dag levering voor BLADE. Als je perse vandaag nog de behoefte hebt aan een BLADE dan is wellicht Heineken NOW iets voor jou. Dit is wel alleen in de Amsterdam beschikbaar.
PostNL bezorgt alle pakketten de volgende dag, mits je bestelling op werkdagen voor 22:00 uur is geplaatst. Dit is momenteel de enige bezorgoptie.
Vanaf € 75 excl. BTW bieden we gratis bezorging aan, dus als je een BLADE besteld, bezorgen we deze gratis. Voor kleinere bestellingen rekenen wij €4,95 bezorgkosten.
Je ontvangt per email een verzendbevestiging met een link (Track & Trace code) om je bestelling te volgen.
Ja, de persoon die de levering van BLADE en/of bierfusten accepteert, moet kunnen bewijzen dat hij of zij ten minste 18 jaar oud is door een geldig identiteitsbewijs te tonen (nationale identiteitskaart, paspoort, rijbewijs).
Ja, je kunt meerdere adressen in je profiel opslaan voor eenvoudige bezorging op verschillende adressen in de toekomst.
Nee, we kunnen deze producten niet naar andere landen verzenden. Mocht u toch een BLADE of BLADE fusten in het buitenland willen ontvangen dan verwijzen we u naar onze Europese bestelsite: https://global.blade.shop/en/
Met de BLADE klantenservice op 088 - 3853 413 of via service@blade.nl
Nee dit is helaas niet mogelijk, bent u ook HEINEKEN klant? Dan kunt u wel via HEINEKEN telesales bestellen via 088-4343143.
Nee, op zon- en feestdagen sluiten wij zelf ook de BLADE aan!
Kijk op PostNL met uw Track & Trace code voor de laatste status en mogelijkheden.
Ja je ontvangt de factuur per e-mail nadat u een bestelling heeft gedaan.
Nee, we hanteren prijzen zonder BTW omdat deze webshop gericht is op het verkopen aan bedrijven.
Kijk voor de allergie informatie op de website van de desbetreffende producent, in bijna alle bieren zitten gluten.
Ja natuurlijk, als je morgen je fusten al nodig hebt kan je ook als HEINEKEN klant bij ons bestellen. Let wel op: eventuele afspraken over volumes en kortingen zijn niet van toepassing op bestellingen in de webshop.

Storingen

Klik hier voor de Quick start guide. Klik hier voor de volledige manual.
Haal het fust uit de machine en zet de vergrendelingsschakelaar aan op de BLADE. Op de plek waar het fust geplaatst moet worden komen er uit de zijkanten nu twee witte klemmen met daaronder twee zwarte rubbers geschoven. Mist hier een of beide rubbers? (je ziet dan een grijs pinnetje) Neem dan contact op met de storingsdienst op 026- 319 3333 en vermeld direct dat je één of beide rubbers mist. We sturen dan nieuwe rubbers naar je op inclusief een kleine instructie om te voorkomen dat het nogmaals zal gebeuren. Daarna doet je BLADE het weer perfect.
Kan het dat het fust nog niet goed is voorgekoeld? Schuim ontstaat meestal door een te warme bieraanvoer. We adviseren dan ook om een fust minimaal 16 uur voor te koelen in de koelkast. Op die manier komt het bier tot rust en op de juiste temperatuur waardoor het schuim op de juiste verhouding uit de BLADE kan komen.
In heel zeldzame gevallen staat de bierstroom open bij het aansluiten van het fust. Je stopt de bierstroom door het oranje en zware uiteinde van het slangetje uit elkaar te trekken. Kan je ons laten weten dat dit het geval was? We horen het graag via de klantenservice en zullen dan ook vragen naar het batchnummer van het fust, deze vind je bij de houdbaarheidsdatum.
Neem voor support contact op met onze storingsdienst op 026- 319 3333. Zorg dat je tijdens het bellen in de buurt bent van jouw BLADE, we zullen enkele vragen stellen om te achterhalen wat het probleem exact is, zodra dit duidelijk is lossen we het probleem samen zo snel mogelijk op.

Actie 30 dagen op proef

Omdat BLADE een nieuwe innovatie is op de biermarkt kunnen we ons goed voorstellen dat je twijfelt of BLADE iets voor je is. We kunnen je gerust stellen; er staan inmiddels vele tienduizenden BLADES in de markt en de reacties zijn zo positief dat we je graag willen uitnodigen om BLADE te proberen. Daarom kunnen we het ons niet voorstellen, maar mocht je binnen 30 dagen besluiten dat BLADE toch niet bij je past, dan mag je hem kosteloos terugsturen en krijg je je geld terug.
  • Deze actie is een initiatief van HEINEKEN Nederland startend op 16 juli 2018 via www.blade.nl en kan op ieder moment worden stopgezet.
  • Koop je een BLADE tijdens de actieperiode dan heb je tot 30 dagen na ontvangst van de BLADE het recht om deze kosteloos retour te sturen.
  • Aanmelding van een retour gaat door contact op te nemen met de BLADE klantenservice op 088 3853 413.
  • Na aanmelding zal er worden gevraagd om de complete BLADE (machine+koepel) af te geven bij een PostNL punt onder vermelding van Antwoordnummer 16640 4780WS Moerdijk
  • Retourneren is gratis. Je betaalt dus geen verzendkosten
  • Let op: je dient de BLADE + Koepel in de originele verpakkingen te retourneren, bieren waarvan de doos geopend is zullen niet retour genomen worden.
  • Op het moment dat wij de BLADE ontvangen voeren wij een check uit, indien de BLADE compleet en in goede staat is zullen wij volledige aankoopbedrag zo snel mogelijk terug storten (binnen 14 dagen na herroeping). We kiezen hierbij voor hetzelfde betaalmiddel als waarmee je zelf betaald hebt, voor zover dit technisch mogelijk is. Dit bedrag is inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending. Let op: het product mag alleen maar gebruikt zijn om te ervaren of BLADE bij je past, wat de kenmerken zijn en hoe het werkt. Is het product minder waard geworden doordat je het op een andere manier hebt gebruikt? Dan krijg je maar een deel van het aankoopbedrag terug. Lees verder voor meer informatie hierover.
  • Je krijgt het volledige aankoopbedrag terug als het product én de originele verpakking compleet en in perfecte staat zijn. Als dit niet zo is, dan krijg je slechts een deel van het aankoopbedrag terug. Voorbeelden van schade, gebruikssporen en incomplete artikelen zijn:
    • Krassen, scheuren, deuken, andere soorten schade en vuil. Dit geldt zowel voor het product als voor de originele verpakkingsmaterialen.
    • Ontbrekende originele verpakkingsmaterialen, kabels, handleidingen, enzovoort.
    • Indien er onderdelen ontbreken zullen deze niet vergoed worden op basis van de vervangingswaarde om het product weer compleet te maken.
    • Indien wij constateren dat de BLADE in dermate slechte staat verkeert waardoor wij concluderen deze schade dit niet heeft kunnen ontstaan door normaal gebruik zullen wij de BLADE niet vergoeden en hierover contact met je opnemen.