Veelgestelde vragen

BLADE biertap

Wat is de BLADE?

Met de revolutionaire BLADE biertap kun je tegenwoordig altijd en overal een heerlijk kwalitatief tapbiertje serveren aan je klanten, gasten, collega’s of vrienden. Omdat iedereen nog meer geniet van een vers tapbiertje, levert de BLADE altijd een betere beleving dan bier uit flesjes of blikjes. En dat maakt BLADE ook tot een welkome aanvulling op je bestaande aanbod. BLADE is eenvoudig te installeren en makkelijk in gebruik. Alles wat je nodig hebt, is een stopcontact. Ook het vervangen van een fustje is een fluitje van een cent.

Hoe werkt BLADE?

Kijk op de 'Hoe werkt BLADE pagina' in de hoofdnavigatie van de site of het onderstaande filmpje:

Waar dient BLADE voor?

Met BLADE creëer je een tapbierbeleving op plekken waar dat voorheen niet mogelijk was. BLADE kan worden aangeschaft tegen aanzienlijk lagere kosten dan andere professionele tapsystemen, behoeft weinig onderhoud en brengt geen installatiekosten met zich mee. Bekijk waar BLADE allemaal tot z'n recht komt in het onderstaande filmpje.

Voor wie is BLADE?

Eigenlijk voor iedereen die de kwaliteit van tapbier t.o.v. bier uit flesjes of blikjes kan waarderen. Dus bijvoorbeeld voor alle zakelijke gebruikers die weleens bier kopen maar geen tapinstallatie hebben. Maar ook voor horecazaken die hun tapinstallatie willen vereenvoudigen of uitbreiden, sportclubs, borrels bij bedrijven, cateraars, dagzaken en lunchrooms. Je kan het zo gek niet bedenken, BLADE past overal! De BLADE biertap komt overal tot z'n recht.

Waar kan ik de BLADE biertap, of BLADE fusten kopen?

Op deze website, in een van de 50 Sligro vestigingen in Nederland of als je al klant bent bij HEINEKEN via uw accountmanager.

Hoeveel kost een BLADE?

De BLADE kost los €379 Excl. BTW. Een startpakket van BLADE met 4 fusten, glaswerk en een afschuimer kost €399,- Excl. BTW (€483,- Incl. BTW)

Wat zijn de afmetingen van een BLADE?

De BLADE is verrassend compact en dat maakt het ook zo’n aantrekkelijk product. De afmetingen inclusief afschuimblad zijn: 590 x 290 x 471 mm (h x b x d). Simpelweg: als je er A3 vel kan neerleggen, past er een BLADE!

Hoeveel weegt een BLADE biertap?

De BLADE weegt 17,6 kg (26 kg inclusief een vol fust). Dit maakt de BLADE ook redelijk mobiel, het is dus goed mogelijk om deze professionele biertap op verschillende plekken neer te zetten afhankelijk van het seizoen, evenement of de gelegenheid. Overal waar een stopcontact is kun je de BLADE biertap neerzetten.

Hoe installeer ik een BLADE?

Klik hier voor de quick start guide of het onderstaande filmpje voor de installatie-instructies.

Werkt BLADE op batterijen of is er een stekker?

BLADE werkt niet op batterijen. Het is een elektrisch apparaat dat werkt op de normale netspanning van 230 volt. Je sluit BLADE aan met de bijgeleverde 2 meter lange kabel. De energieconsumptie is ongeveer 0,8 kWh per dag. Dit is vergelijkbaar met een 35 Watt lamp. Gemiddeld genomen kost dit €4 per maand aan elektriciteit.

Moet ik BLADE in het stopcontact houden?

We adviseren om alleen de stekker uit het stopcontact te halen als er geen fust geplaatst is. Als er een fust geplaatst is, dient deze gekoeld te blijven worden. Het koelelement van een BLADE werkt alleen wanneer er een BLADE op elektriciteit is aangesloten.

Hoeveel energie verbruikt een BLADE?

De energieconsumptie is ongeveer 0,8 kWh per dag. Dit is vergelijkbaar met een 35 Watt lamp. Gemiddeld genomen kost dit € 4 per maand aan elektriciteit.

Hoe weet ik of het bier koud genoeg is?

De temperatuurmeter op de voorkant van het apparaat heeft een sensor om de temperatuur van het fust te meten. De optimale temperatuur om te tappen is wanneer de wijzer helemaal beneden wijst. NB: Koel fusten altijd 16 uur van tevoren, en plaats alleen fusten van 3-4 ⁰C.

Is het mogelijk om de temperatuur te wijzigen?

Nee dit is niet mogelijk. Het apparaat koelt automatisch tot 2 °C, dit is de optimale temperatuur voor een heerlijk biertje.

Hoe maak ik BLADE schoon?

Haal de stekker uit het stopcontact voor het schoonmaken van de binnen- en buitenkant met een zachte doek. Gebruik een vochtige doek om de koepel en buitenkant schoon te maken en een droge doek voor het koelelement aan de binnenkant van de BLADE. BLADE kan niet worden ondergedompeld in water. Agressieve schoonmaakmiddelen kunnen schade toebrengen aan het apparaat. Maak het lekblad schoon met warm water en zeep.

Waar kan ik de gebruiksaanwijzing vinden?

De gebruiksaanwijzing is meegeleverd met het apparaat. Bij verlies is een Quick start guide te dowloaden en hier de volledige handleiding.

Mijn BLADE maakt geluid bij het koelen van het bier. Is dit een probleem?

Nee dit hoort zo. De BLADE koelt het fust automatisch als de temperatuur oploopt. Je hoort de ventilator achterin het koelsysteem wanneer de BLADE aan het koelen is.

Mijn BLADE maakt geluid bij het tappen van het bier. Is dit een probleem?

Nee dit hoort zo. Je hoort de luchtpomp/compressor in het apparaat tijdens het tappen. Na het tappen blijft de pomp werken totdat de juiste druk is bereikt. Dit kan een paar seconden duren.

BLADE fusten

Waar kan ik BLADE fusten kopen

BLADE fusten kan je via deze website online bestellen. Op werkdagen voor 22:00 besteld worden ze de volgende dag bezorgd. BLADE fusten zijn ook beschikbaar in 50 Sligro vestigingen door heel Nederland. Voor HEINEKEN klanten bieden we extra mogelijkheden:
- via de HEINEKEN groothandel website
- via uw accountmanager van HEINEKEN
- via HEINEKEN Telesales op telefoonnummer 088-4343143.

Hoe plaats, of verwissel, ik een fust in de BLADE biertap?

Bekijk het onderstaande filmpje. Vergeet vooral niet de drukknop bovenop het fust goed in te drukken voordat je het fust plaatst.

Welke biermerken zijn er beschikbaar op BLADE?

Op dit moment zijn Heineken, Heineken 0.0, Affligem blond, Affligem Tripel, Birra Moretti, Tiger, Brand pilsener, Brand Weizen en Brand IPA verkrijgbaar voor BLADE. Houd de website in de gaten voor nieuwe producten.

Wat zijn de afmetingen van een fust?

Elk fust wordt geleverd in een doos. De afmetingen van de doos zijn: 209 x 215 x 381,5 mm

Wat is het gewicht van een fust?

Een BLADE 8 liter fust weegt 8,4 kilo.

Hoe kan ik het beste de fusten bewaren?

Bewaar de fusten op een plaats waarbij de temperatuur niet boven de 25 graden komt of onder het vriespunt zakt. Als fusten op kamertemperatuur bewaard worden moeten ze minimaal 16 uur voor gebruik gekoeld worden tot 4 ⁰C.

Kan ik de fusten in de vriezer koelen?

Nee. Het fust mag niet onder het vriespunt komen. Dit kan schade aan de verpakking veroorzaken en zorgen voor het lekken van bier. Het bier is niet langer bruikbaar als het bevroren is (geweest).

Hoelang duurt het koelen van een fust?

Het koelen van een fust vanaf kamertemperatuur tot 4 ⁰C duurt ongeveer 16 uur. Als het BLADE-fust niet voorgekoeld is, maar wel in de BLADE geplaatst is, kan het eerste koude bier getapt worden na 3 of 4 uur. Hierna kan ieder uur 1 liter bier getapt worden. Als het fust wel voorgekoeld is tot 4 ⁰C, kun je vrijwel direct na het plaatsen van het fust starten met tappen.

Kan ik een fust uitnemen voordat het leeg is?

Het fust kan losgekoppeld en uitgenomen worden voordat het leeg is, maar is dan niet meer geschikt voor consumptie. Een open fust dient in de BLADE te blijven omdat dit zorgt voor de juiste druk en temperatuur. Een open fust blijft, mits gekoeld, 30 dagen vers.

Kan ik het fust openen en uitschenken als een flesje of blikje?

Nee, het fust is specifiek ontworpen voor BLADE. Het bier in het fust moet onder gecontroleerde druk bewaard worden, anders zal het niet de kwaliteit hebben die verwacht mag worden. Het doorboren van een fust is alleen toegestaan wanneer het fust leeg is, en losgekoppeld is van het apparaat.

Kunnen de BLADE fusten met een andere biertap worden gebruikt?

Nee, het 8 liter fust is specifiek ontworpen voor BLADE.

Wat moet ik doen als het fust lekt?

De fusten zijn stevig maar ze kunnen lekken bij bevriezing of doorboring. Als u een lekkend fust heeft ontvangen, kunt u contact opnemen met onze klantenservice: 088-3853413 of service@blade.nl. Komt er bier uit het slangetje als het fust nog niet in het apparaat zit of wanneer de taphendel niet op de tapstand staat? Trek dan de twee uiteinden van het slangetje uit elkaar om het lekken te stoppen.

Wat gebeurt er met lege fusten?

Afhankelijk van de afvalregeling in jouw gemeente dien je de fusten ofwel bij het reguliere afval te deponeren ofwel bij het plastic afval te recyclen. Het BLADE fust is gemaakt van PET-materiaal wat geschikt is voor recycling. BLADE betaalt daarnaast een vergoeding aan het Afvalfonds die wordt gebruikt voor algemene verbetering van recycling van verpakkingen en het bestrijden van zwerfafval.

Wat is de houdbaarheid van een fust?

Als u het fust ontvangt is deze nog minimaal 3 maanden houdbaar, na aansluiting blijft het fust 30 dagen vers.

BLADE storingen

Is er een handleiding voor BLADE beschikbaar?

Ja die zijn er. Klik hier voor de Quick start guide. Klik hier voor de volledige gebruiksaanwijzing. Of bekijk de deze video over hoe je een BLADE installeert.

De BLADE geeft weinig/geen druk en het rode lampje blijft knipperen ondanks dat ik een fust heb geïnstalleerd?

Haal het fust uit de machine en zet de vergrendelingsschakelaar aan op de BLADE. Op de plek waar het fust geplaatst moet worden komen er uit de zijkanten nu twee witte klemmen met daaronder twee zwarte rubbers geschoven. Mist hier een of beide rubbers? (je ziet dan een grijs pinnetje) Neem dan contact op met de storingsdienst op 088 - 43 43 288 en vermeld direct dat je één of beide rubbers mist. We sturen dan nieuwe rubbers naar je op inclusief een kleine instructie om te voorkomen dat het nogmaals zal gebeuren. Daarna doet je BLADE het weer perfect.

Er komt alleen maar schuim uit mijn BLADE

Kan het dat het fust nog niet goed is voorgekoeld? Schuim ontstaat meestal door een te warme bieraanvoer. We adviseren dan ook om een fust minimaal 16 uur voor te koelen in de koelkast. Op die manier komt het bier tot rust en op de juiste temperatuur waardoor het schuim op de juiste verhouding uit de BLADE kan komen.

Er stroomt non-stop bier uit mijn BLADE

In heel zeldzame gevallen staat de bierstroom open bij het aansluiten van het fust. Je stopt de bierstroom door het oranje en zware uiteinde van het slangetje uit elkaar te trekken. Kan je ons laten weten dat dit het geval was? We horen het graag via de klantenservice en zullen dan ook vragen naar het batchnummer van het fust, deze vind je bij de houdbaarheidsdatum.

Bekijk anders even deze helpvideo over dit onderwerp.

Er komt warm bier uit de BLADE

Als er alleen maar warm bier uit de BLADE komt bekijk dan even deze helpvideo voor een mogelijke oplossing.

Er stroomt weinig of geen bier uit mijn BLADE

In deze helpvideo wordt uitgelegd wat te doen als er weinig of geen bier uit het fust van de BLADE biertap stroomt.

Het fust zit vast in mijn BLADE

In deze helpvideo wordt uitgelegd wat te doen als het fust vast zit in de BLADE biertap.

Ik heb een andere storing

Neem voor support contact op met onze storingsdienst op 088 - 43 43 288. Zorg dat je tijdens het bellen in de buurt bent van jouw BLADE, we zullen enkele vragen stellen om te achterhalen wat het probleem exact is, zodra dit duidelijk is lossen we het probleem samen zo snel mogelijk op.

Bestelling en bezorging

Kan ik als particulier ook een BLADE bestellen?

Dat is mogelijk, maar we benadrukken dat de BLADE en 8 liter fusten zijn ontworpen en bedoeld voor professioneel gebruik en de zakelijke markt.

Welke betalingsopties heb ik?

Je kunt je bestelling betalen met iDeal, creditcard of bankoverschrijving. Als je kiest voor later betalen ontvang je een betaallink per email en kunt deze dan binnen 7 dagen na het plaatsen van de bestelling zelf of door iemand anders via iDeal laten voldoen. Nadat wij het geld hebben ontvangen, zullen wij de bestelling leveren.

Hoe snel is mijn bestelling verwerkt?

Bestellingen die op werkdagen voor 22:00 uur binnen komen worden dezelfde dag nog verwerkt en de volgende dag door PostNL aangeboden. Zodra de zending is overgeleverd aan PostNL zullen zij er alles aan zullen doen om dit daadwerkelijk de volgende dag geleverd te krijgen. Bestellingen die na vrijdag 22:00 uur worden ontvangen leveren we op dinsdag.

Kan mijn bestelling nog dezelfde dag worden geleverd?

Nee, wij hebben geen zelfde dag levering voor BLADE. Als je perse vandaag nog de behoefte hebt aan een BLADE dan is wellicht Heineken NOW iets voor jou. Dit is wel alleen in de Amsterdam beschikbaar.

Welke bezorgopties zijn er beschikbaar?

Voor een extra € 4,95,- bezorgt PostNL je bestelling de volgende dag, mits je bestelling op werkdagen voor 22:00 uur is geplaatst. De andere bezorgoptie is gratis bij een bestelwaarde vanaf € 75,- excl. BTW. Je bestelling zal dan binnen 1 tot 3 werkdagen worden bezorgd.

Hoeveel kost het bezorgen?

Vanaf € 75 excl. BTW bieden we gratis bezorging aan, dus als je een BLADE besteld, bezorgen we deze gratis binnen 1 tot 3 werkdagen. Voor kleinere bestellingen of als je je bestelling de volgende werkdag wil ontvangen rekenen wij €4,95 bezorgkosten.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, zodra de bestelling is overgedragen aan Post NL ontvang je per email een verzendbevestiging met een link (Track & Trace code) om je bestelling te volgen.

Moet ik, als ik mijn levering aan de deur wil accepteren, bewijzen dat ik minstens 18 jaar oud ben?

Ja, de persoon die de levering van BLADE en/of bierfusten accepteert, moet kunnen bewijzen dat hij of zij ten minste 18 jaar oud is door een geldig identiteitsbewijs te tonen (nationale identiteitskaart, paspoort, rijbewijs).

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten afleveren dan mijn factuuradres?

Ja, je kunt meerdere adressen in je profiel opslaan voor eenvoudige bezorging op verschillende adressen in de toekomst.

Kan ik leveringen internationaal laten verzenden?

Nee, we kunnen deze producten niet naar andere landen verzenden. Mocht u toch een BLADE of BLADE fusten in het buitenland willen ontvangen dan verwijzen we u naar onze Europese bestelsite.

Met wie moet ik contact opnemen als er een probleem is met mijn bezorging?

Met de BLADE klantenservice op 088 - 43 43 288 of via service@blade.nl

Bezorgen jullie ook op zon- en feestdagen?

Nee, op zon- en feestdagen sluiten wij zelf ook de BLADE aan!

Retour sturen van een bestelling

Het komt eigenlijk nooit voor, maar mocht jij nou net de pechvogel zijn waarbij er iets mis is gegaan met de bestelling dan lossen we dat graag samen zo snel mogelijk met je op. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice op 088 – 43 43 288. Indien je met de klantenservice overeenkomt dat er iets retour gestuurd moet worden gestuurd willen we je vragen om het betreffende pakket af te geven bij een PostNL punt ovv Antwoordnummer 16640 4780WS Moerdijk. Let op: Retourzendingen die niet zijn aangemeld kunnen niet in behandeling worden genomen.

Zijn de prijzen inclusief BTW?

Nee, we hanteren prijzen zonder BTW omdat deze webshop gericht is op het verkopen aan bedrijven.

Krijg ik als bedrijf een factuur toegezonden?

Ja je ontvangt de factuur per e-mail nadat u een bestelling heeft gedaan.

Kan ik als HEINEKEN-Klant ook bij jullie bestellen?

Ja natuurlijk, als je morgen je fusten al nodig hebt kan je ook als HEINEKEN klant bij ons bestellen. Let wel op: eventuele afspraken over volumes en kortingen zijn niet van toepassing op bestellingen in de webshop.

★ BLADE Reviews

Wat vinden onze klanten van BLADE?

135 reviews
63%
(85)
33%
(45)
1%
(1)
1%
(2)
1%
(2)
Weekendje weg.

De blade meegenomen op een weekendje weg is echt prima bevallen! Had Affligem blond mee en het tapte en smaakte super! Enige puntje dat ik op te merken is dat er weinig anderen bieren waren te bestellen.

Top!

Blade werkt zoals je zou verwachten en met lekker koud bier :). Ook jullie service was goed.

Ervaring na eerst maanden

We zijn positief over de blade. Onlangs hadden we echter een fustje welke te veel schuim gaf. Geen duidelijke oorzaak gevonden. En helaas is acc.manager Kramer zijn beloften voor 2 fustjes nog steeds niet nagekomen. Grt Coffee Together

Goed getapt lekker koud biertje

Goed alternatief voor doordeweeks, 0% pils

Heineken BLADE fust