Top 10 van Top 10 Tips

24, december, 2019 4 minuten leestijd

Top 10 van Top 10 Tips

De 10 ultieme tips voor je nieuwjaarsborrel.

De nieuwjaarsborrel staat weer voor de deur. En dan zoek je natuurlijk naar tips om die borrel zo leuk en zo succesvol mogelijk te maken. Gelukkig struikel je op het internet over Lijstjes met Tien Tips voor een Leuke Nieuwjaarsborrel.

Maar wat zijn nou de beste tips? Er zijn namelijk zoveel lijstjes met zoveel tips, dat we ons kunnen voorstellen dat je door de bomen de borrel niet meer ziet.

We hebben het makkelijk voor je gemaakt. We hebben van al die tientallen tips een Top 10 hebben gemaakt. Dus ontdek wat de meest gedeelde tip is en welke tips alleen maar een nice to know zijn.

1. Inhoud

Met stip op één: maak er iets bijzonders van. Kies bijvoorbeeld een thema. Zoals een Caraïbische borrel met dito drankjes en hapjes. Of laat mensen alvast in de wintersportsfeer komen met een Après-ski thema. Ook leuk: laat iedereen vertellen over zijn of haar grootste blunder van het afgelopen jaar. 

Er zijn natuurlijk nog veel meer manieren om je nieuwjaarsborrel op een leuke manier in te vullen. Met een photobooth, een foodtruck, of een optreden van een komiek of een band.

De makkelijkste manier om er iets bijzonders van te maken is met de BLADE. De professionele biertap waarmee iedereen wel een keertje een biertje wil tappen. En dat kan ook. Want door z’n slimme technologie kan iedereen er een perfect biertje mee tappen. De nieuwjaarsborrel is een perfect moment om de BLADE te onthullen en om hem samen met je personeel feestelijk in te wijden.

 Maar wat je ook gaat doen – een BLADE of een clown – vertel het ruim van tevoren. Zodat je iedereen een reden geeft om te komen naar je nieuwjaarsborrel.

2. Locatie

Ook deze tip staat hoog in de lijstjes met tips: zorg voor een slimme locatie. Een locatie die verrassend is: op het dak of op een boot bijvoorbeeld. En zorg ook voor een locatie die passend is. Een plek waar al je personeel in past en die alle belangrijke faciliteiten heeft zoals een garderobe en een toilet. Ook vaak genoemd bij deze tip: zorg dat de locatie goed bereikbaar is. Met de auto, maar liever nog met het openbaar vervoer. Zodat je zeker weet dat iedereen na het borrelen veilig thuiskomt.

3. Uitnodiging

Ook een belangrijke tip die vaak wordt vergeten: nodig iedereen op tijd uit. En wees zo duidelijk mogelijk in je uitnodiging. Wanneer begint de nieuwjaarsborrel? En wanneer is het afgelopen? Hoe eerder je dit aangeeft, hoe beter. Want dan geef je je werknemers voldoende tijd om iets te regelen met hun agenda en de oppas. En zet ook in de uitnodiging of er wel voldoende eten is tijdens de nieuwjaarsborrel. Zodat je gasten weten of ze eerst een bodempje moeten leggen of niet.

4. Speech

Als je al die Lijstjes met Tien Tips moet geloven, kun je niet om een speech heen. De belangrijkste adviezen daarbij zijn:

  1. Houd het kort, mensen zitten niet te wachten op een ellenlange monoloog, ze willen gezellig kletsen met collega’s.
  2. Houd het luchtig, het liefst met een paar grapjes.
  3. Houd het positief, we hebben zin in het nieuwe jaar, dus ga niet uitweiden over de tegenslagen van het afgelopen jaar.
  4. Kijk vooruit, deel de plannen van het bedrijf voor het komende jaar.
  5. Proost op de successen van het afgelopen jaar; de successen van het bedrijf, maar ook de successen van individuele medewerkers.

Kortom, proost met een lekker vers getapt pilsje in de hand op alles wat er te vieren valt!

5. Eten

Zorg voor lekker eten en voldoende eten. Blokjes kaas of zakjes nootjes kunnen natuurlijk niet meer. Kies bijvoorbeeld voor heerlijke sushi of tapas. Of huur een cateraar in die alles tot in de puntjes voor je regelt. Eten is belangrijk; je gasten zullen namelijk eerder komen als er eten is en ook langer blijven.

6. Aankleding

Net niet in de top 5, maar wel een belangrijke: aankleding. Zorg voor lichtjes, slingers, tafelkleden en plantjes. Maak het gezellig! En als je bij Tip 1 een leuk thema hebt gekozen kun je de aankleding van je nieuwjaarsborrel daar mooi op afstemmen. Met leuke posters bijvoorbeeld.

7. Drankjes

Waarschijnlijk staat deze tip zo laag in de lijstjes omdat het eigenlijk een open deur is. Maar we nemen ‘m toch even door. Zorg ten eerste voor voldoende te drinken is voor al je gasten. En zorg ook dat iedereen tevreden is en dat er dus voor iedereen iets lekkers is. Zet dus niet alleen verschillende biertjes op de tap, maar regel ook alcoholvrij bier, fris en sapjes. En wat nog wel ‘ns vergeten wordt: zorg voor voldoende glazen.

 Met de BLADE biertap zit je natuurlijk altijd goed:

  • Je kunt lekker afwisselen, omdat je snel en eenvoudig een ander fust op de tap kunt zetten.
  • Je kunt ook alcoholvrij bier serveren. Door even een fust Heineken 0.0 op de BLADE te zetten of door misschien er een tweede BLADE naast te zetten.
  • Bij je bestelling kun je meteen voldoende glazen bestellen.
Uitverkocht

8. Muziek

Maak het extra gezellig met muziek. Een band of dj is natuurlijk helemaal top. Maar een leuke Spotify-playlist die jullie met z’n allen hebben samengesteld kan uiteraard ook.

9. Dresscode

Hier worden veel werknemers altijd een beetje nerveus van: wat moet ik aan? Geef dus duidelijk aan in de uitnodiging wat de dresscode is: chique? Casual? Of iets dat bij het thema past?

10. Partners

Denk na of je ook de partners van je personeel uitnodigt. Het grote voordeel is dat de partners zich nog meer betrokken zullen voelen bij het werk van hun man/vrouw.


★ BLADE Reviews

Wat vinden onze klanten van BLADE?

1034 reviews
80%
(828)
16%
(169)
3%
(32)
0%
(3)
0%
(2)
top geregeld
Tap cursus kinderspel !
Super lekker bier. Alsof je in de Alpen bent
F1 café de Luuks (prive thuisbar)
met led verlichting