stripes-boven

Wij Nederlanders zijn vrij goed bezig. Want het afgelopen jaar hebben we 33% meer alcoholvrij bier gedronken. Proost! En als je rekent vanaf 2010 is dat zelfs een stijging van 285%. Wat eens werd weggezet als een slap alternatief waar je drinkebroeders keihard om moesten lachen is nu niet meer weg te denken. En daar zijn een aantal redenen voor:

  1. We gaan met z’n allen op de gezonde toer
    We willen steeds gezonder leven. De sportscholen floreren, we zetten steeds gezondere maaltijden op tafel en we roken steeds minder. Alcoholvrij bier past perfect in dit gezonde plaatje. Al was het alleen maar omdat er veel minder calorieën in een alcoholvrij biertje zitten.
  2. 0.0 is hip geworden
    Tijden veranderen. Het heuptasje is weer helemaal terug. Baarden zijn in, of alweer uit? En het drankje waar we vroeger om zaten te gniffelen is nu hip geworden. Vooral mensen tussen de 18 en 30 jaar vinden het doodnormaal om met een alcoholvrij biertje te worden gezien.
image description
  1. Lang leve Bob
    De Bob-campagne heeft natuurlijk ook ontzettend goed werk gedaan. Het is inmiddels volledig geaccepteerd als een van jullie de Bob is. En als designated driver dus geen alcohol drinkt en iedereen veilig naar huis brengt. De Bob is een held. En een held lach je niet uit.
  2. Heineken heeft alcoholvrij bier lekker gemaakt 0.0 tip!
    Laten we eerlijk zijn; de allereerste alcoholvrije biertjes waren geen smaaksensaties. Maar daar heeft Heineken 0.0 verandering in gebracht. Smaaktest na smaaktest (zoals de consumentenbond) toont aan: Heineken 0.0 is het lekkerste alcoholvrije bier dat er is. Fijnproevers omschrijven het als: ‘Puik alcoholvrij biertje!’, ‘Het biertje smaakt fris en is dorstlessend’, ‘Ruikt naar bier, smaakt naar bier. Kortom; prima alcoholvrij alternatief’. En als er eenmaal een heerlijk alcoholvrij biertje op de markt, dan gaat het natuurlijk heel snel met de populariteit van alcoholvrij bier.


stripes stripes

Interesse in een BLADE?

Profiteer tijdelijk van minimaal €100,- voordeel.

Dat klinkt goed