stripes-boven

Een bedrijfsborrel. We vinden het allemaal leuk, maar we doen het te weinig. Samen borrelen, samen kletsen en samen snacken maakt van een groepje losse werknemers een hecht en gezellig team. Een bedrijfsborrel maakt van collega’s werkvrienden. En vrienden werken harder voor elkaar, zorgen voor meer lol op de werkvloer en hebben minder conflicten. Dus grijp wat vaker een moment aan - een jubileum, een nieuwe klant, het afronden van een project - voor een gezellige bedrijfsborrel.

image description

Met deze vijf tips wordt het elke keer legendarisch:

  1. Zorg ervoor dat het hele bedrijf vertegenwoordigd is
    Maak van je bedrijf een hecht en winnend team. En voorkom eilandjescultuur. Nodig dus iedereen van hoog tot laag uit. Zorg dat iedereen - van sales, inkoop, HR, magazijn en directie - aanwezig is. Kortom, alle lagen van de organisatie gezellig bij elkaar rond de tap.
  2. Maak iets bijzonders van de borrel op de zaak
    Lokkertje nodig voor de bedrijfsborrel? Een dj of stand-up comedian doet het altijd goed. Maar je kunt het ook eenvoudiger oplossen met een speciaaltje op de tap. Bijvoorbeeld Affligem Blond, Brand IPA. Of laat je collega’s een stemmen over wat ze zouden willen drinken.
  3. Houd rekening met mensen die nog moeten rijden 0.0 tip!
    De politie houdt de borrels op de bedrijvenparken altijd goed in de gaten. En groot gelijk hebben ze. Met een pilsje achter de kiezen moet je ook niet achter het stuur kruipen! Dus schenk daarom ook een lekkere Heineken 0.0 op de tap. En laat je collega’s genieten van het beste alcoholvrije biertje van Nederland.
  4. Een hapje bij het drankje
    Als collega’s aan een bedrijfsborrel denken, denken ze aan drinken en snacks. En niet aan ellenlange toespraken en powerpointpresentaties. Dus laat wat lekkers uit de frituur komen. Of maak het helemaal legendarisch met tapas, sushi of dimsum. Die mooie speech van de CEO bewaar je maar tot maandagochtend ;-) En zorg ervoor dat er voor iedereen iets lekkers is. Dus als je zakjes chips en nootjes opentrekt, zet dan ook wat gezonde groentesnacks op tafel.
  5. Een borrel heeft een begin en een eind
    Hoe laat is het tijd voor bier? De ene bedrijfsborrel begint al na de klok van vieren en de andere pas om zes uur. Geef in de uitnodiging goed de tijden aan. Met een duidelijke kop én staart. Zodat niemand naast de sushi vist of zodat collega’s te lang natappen. En wil je helemaal het zekere voor het onzekere nemen; laat dan een enthousiaste collega door het pand hollen om iedereen op te trommelen als de borrel begint.


stripes stripes

Interesse in een BLADE?

Profiteer tijdelijk van minimaal €100,- voordeel.

Dat klinkt goed